منوی اصلی

    بسته آموزشی 92

    پرسش و پاسخ

    همکاران بیمه ای ما

    سفارش دوره

بسته آموزشی 92

آموزش عالی کسب و کار (DBA)

آموزش پیشرفته کسب و کار بیمه (IMBA)

آموزش پیشرفته کسب و کار (MBA)

آموزش اخذ نمایندگی بیمه

آموزش الکترونیکی بیمه 

مربی گری فروش بیمه زندگی

گنجینه تجارب فروشندگان بیمه

ویترین مقالات بیمه

 مقالات فنی و تکنیکی بیمه

 مقالات تخصصی بیمه

 مقالات فنی و تکنیکی بیمه

 مقالات تخصصی بیمه

    مقالات عمومی بیمه

    مقالات فنی و تکنیکی بیمه

    مقالات تخصصی بیمه

    مقالات ویژه بیمه

 مقالات فنی و تکنیکی بیمه

 مقالات تخصصی بیمه

 مقالات ویژه بیمه

مقاله بیمه ای شما

  فرم ارسال مقاله به مرکز

آشنایی با بیمه های الکترونیکی

نسرین عظیمی
شیرزاد عظیمی

آسيب شناسي توان فني و منابع انساني صنعت بيمه در حوزه ريسك هاي بزرگ و شيوه هاي ارتقاي آن

محمدابراهيم امين سحركمالخاني

بازاريابي بيمه هاي عمر (زندگي)

ابوالفضل دهقان زاده

صنعتی به نام بیمه موضوعی به نام خلاقیت

جواد گودرزی

نقدي بر حرفه اي گري اركان صنعت بيمه درحوزه بيمه هاي زندگي

محسن ضابط نیا

 

مفهوم فرانشيز در قراردادهاي بيمه اي

 مصطفي كاظمي

دکتر هاشم آقازاده-دکترمهرنوش

 

 دکتر پدرام خلیل زاده

 جواد گودرزی

روشهای  نوين  بازاریابی  و افزایش  فروش

  زانیار قربانی

 

روشهای نوين بازاریابی و افزایش فروش

اکنون در دهه ای که ما زندگی می کنیم همه شرکتها از لحاظ تبلیغات و بازاریابی و هزینه نمودن بسیار زیاد در صف اول قرار گرفته اند که این مهم باعث ضربه زدن به شرکتهای نوپا و جدید  الورود شده است هرگز در طول  تاریخ ،رسیدن شمار زیادی از مردم به اهدافشان امکان پذیر نبوده است و فرد یا سازمانی در صورتی می تواند به هدفش برسد که ماهها و شاید سالها تلاش و سعی کند وظیفه یک بازاریاب این است به بهترین نحوه کمک کند تا بار زیاد فشار برشرکت یا سازمان کم شود.
در کشور ما همه می خواهند  تا حد  امکان  سریعتر  و  آسانتر  به  راحتی  ،  شادی  ، ثروت ، پیشرفت و اعتبار برسند . و در کنار همین بسیاری افراد و سازمان ها ، راهکارهای فریبندی ، تکنیک های خاص ، استراتژی های محرمانه (با کمترین تلاش ) به موفقیت را می کند.
اما تجربه ثابت نموده که روراست بودن با مشتری باعث ماندگاری در بازار و اقتصاد کشور می شود . و اين بهترين راهكار و سرلوحه كار يك بازارياب موفق در جامعه اقتصادي مي باشد.
امروزه پیام اصلی برای هر سازمان خدماتی ، اقتصادي  و تجاری تلاش و کوشش برای دگرگونی در کلیه زمینه های کاری اعم از ارائه کالاو خدمات روش های جمع آوری و توزیع سیستم حمل و نقل و بالا بردن سطح احترام به مشتریان یا مشتری مداری است و نهایتا بازاریابی اساس حرکت هر سازمان خدماتی ، اقتصادی و تجاری می باشد.
فرد و جامعه به منظور رفع نیازمندی های خود هر روزه در مقابل دادو ستد و مبادله کالا ها و خدمات قرار می گیرد به سبب این فعل و انفعالات رشته های بازاریاب در میان پدیده های اقتصادی از اهمیت خاصی بر خوردار شده است
 زیرا اجزاء متشکل آن همبستگی نزدیکی با زندگی روزمره افراد دارد چون به هر طریق شخص مایحتاج زندگی خود را از بازار خریداری می نماید و خود فروشنده یا عرضه کننده خدمتی است و بازار و عوامل آن همواره در تماس دائم می باشد.
به دلیل چنین همبستگی و ارتباطی شناخت مسائل و مفاهیم بازاریابی و مدیریت صحیح آن در این بازار پر تلاطم و رقابتی مورد توجه تمامی عرضه کنندگان قرار گرفته است .پس بازاریابی رساندن پیام مناسب از طریق رسانه  مناسب به مخاطب مناسب می باشد مهمترین کار بازاریابی تهیه پیام مناسب برای انتشار است و برای موفقیت در این امر مهم باید برای تهیه پیام گیرا و مناسب نهایت دقت را داشت.
هدف اصلی بازاریاب جلب توجه علاقه مندان و آسان کردن و فرایند جمع آوری اطلاعات برای مشتریان و کم کردن ریسک خرید می باشد که در این صورت باعث افزایش سریع فروش و برند سازی و معروفیت بیشتری می شود.
فرمول نوین موفقیت در پیام بازاریابی:
الف)وقفه:پیام شما باید به ناگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند و برای اینکارباید با مخاطب کاملا آشنا باشید تا بتوان سریع راه ورود و با پرو بال دادن به محصول خود در گیرنده وقفه ای کوتاه به وجود بیاورد .
ب)جذب :به مخاطب قولهایی را بدهید که با خواندن کامل متن بدست خواهد آورد که محصول بدون مشکل و با کارایی بسیار زیاد و حتی برتر از برندهای مشابه را به ایشان عرضه می کنید .اعتمادش را به خود جلب نماييد .
ج)دادن اطلاعات :مخاطب برای تصمیم گیری نهایی نیاز به اطلاعات کافی دارد این اطلاعات را در اختیار او قرار دهید –اگر اطلاعات واقعی و بدون عیب و نقص و با کالای شما برابری نماید مطمئن باشید که مخاطب مشتری هميشگي شما می باشد اما اگر اطلاعات غیر واقعی باشد مخاطبتان مدت کوتاهی همراه شرکت شما می باشد و این مخرب ترین روش برای تخریب خود شما و شرکت در بازار می باشد.
د)پیشنهاد:به مشتری پیشنهادی بدهید که بدون ریسک بتواند به گام بعدی خرید برود.
در بازاریابی هیچ وقت از روشهای شرکتهای دیگر استفاده ننماییم چون قبلا این روش استفاده شده است و همین مساله باعث شکست بازاریاب یا نا امید شدن آن خواهد شد ، این روش بازاریابی را بازاریابان تازه کار و کم تجربه همیشه انجام خواهند داد و به این فکرند که می توانند با انجام این کار موفقیت 1 شبه را بدست آورد. 
اولین پیشنهادی که به بازاریاب می شود داد این است که قبل از هر چیز اقدام به تحقیقات و جمع آوری اطلاعات نماید .
بازاریاب باید روشهای بازاریابی شرکتهای رقیب را بررسی ،تحلیل و کنترل نماید که در این صورت خود به نتیجه رضایت بخشی درست پیدا خواهد کرد و می تواند به راحتی با روشهای بازاریابی شرکتهای رقیب آشنا و ترکیبی از چنین نوع بازاریابی پیدا کند بعنوان مثال خود من در نشریات ، روزنامه ها ، کتاب اول ،بیل برد ،ایمیل،بروشور،وب سایت ،کارت ویزیت ،کاتالوگ و.......جمع بندی و چندین تبلیغ را با هم تلفیق داده و پیام یا آگهی جدیدی را برای حرفه خودم انتخاب نموده و به جرات می توانم بگم که موفقیت آمیز بوده است.
بیشترین توجه شما به تازگی و نو بودن آگهی یا روش آن نباشد چه بسا تبلیغات یا روشهای چندین سال قبل بتواند چون بمبی صدا دهد .
پیشنهاداتی برای فروش بازاریاب در مراحل اولیه کار خود
1-کسب و کار خود را در بیرون از محیط کار تبلیغ نمایید .
 یک بازاریاب بیمه به راحتی می تواند در تاکسی ، رستوران ، باشگاه ورزشی، ادارات و مهمانی و........... از شرکت خود خدمات شرکت ، تخفیفات آن و .......... به مخاطبین خود بشناساند. اکتفا نمودن به تابلو خود فقط اشتباهاتی است که شاید بیشتر نمایندگان آن را بصورت اپیدمی تکرار می نمایند.
2-ارسال نامه ها به دوستانتان و آشنایان در ادارات، سازمانهای خصوصی و دولتی ، درب منازل و دعوت آنها برای خرید کالای خود .
یک نماینده بیمه به راحتی و با کمترین هزینه می توانداقدام به ارسال نامه ها ی با موضوع اینکه اینجانب در شرکت بیمه .....مشغول به کار شده و در این شرکت تمامی خدمات بیمه ای از جمله.......با خدمات بعد از فروش و پرداخت خسارت در 24 ساعت و تخفیفات ........ و بصورت اقساط ، بدون بهره و کارمزد و غیره ارائه نمایم که چنین روش بازاریابی به راحتی % 30 ازفروش را بالا و نامه ارسالی به فردی که در سازمانی مشغول بخدمت است باعث آشنای همکاران دیگر آن فرد با آن شرکت بیمه ای و رغبت یا حتی ذهنیت خوب در میان آنها می  شود.اين روش بسيار مناسب و كم هزينه مي باشد.
3-سعی کنید خدماتتان بعد از ساعات اداری هم باشد .بیشتر مشتریان علاقه زیادی دارند که بعد از ساعات اداری و حتی شبانه با مشاور کالای خود تماس داشته باشند و سوالات خود را بیان نمایند بازاریاب باید بداند که با صبر، حوصله و علمی پاسخگوباشد تا بتواند به راحتی خود و شرکت خود را در بازار حفظ نماید.
4-سیستم انتظار تلفنی را به در آمد و نوعی بازاریابی بدون هزینه تبدیل نمایید.
مشتریان از منتظر ماندن متنفر و بیزارند. اگر از سیستمهای پاسخگویی تلفنی استفاده میکنید و مشتریانتان باید لحظاتی منتظر بمانند تا بتوانند با شخص مورد نظر صحبت کنند از این فرصت طلایی استفاده کنید در لحظات انتظار بجای پخش موسیقی به معرفی محصولات و خدمات شرکت خود بپردازید اگر کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده اید با این کارمی توانید ذهنیت خوبی را در مشتری ایجاد کنید و مشتری احساس خواهد کرد که با شرکت بزرگی تماس گرفته است و نتیجه آن اعتماد مشتری به شما است یاد آوری نماییم بدست آوردن اعتماد مشتری به آسانی نیست و نخواهد بود فقط مواظب باشید ، پیام کوتاه ، قابل فهم و درک ، مقدمه نداشته باشد و آن را با موسیقی ملایمی همراه سازید.
5-از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید :
اینترنت ابزاری آسان وجدید برای بازاریابی و معرفی کالاها و خدمات خود می باشد که امکانات بی نظیری می تواند در اختیار شما قرار دهد . تبلیغات اینترنتی نوع جدیدی از تبلیغات است که بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت آن پی نبرده اند . اینترنت برای مشتریان کتابخانه منظم و جامعی می باشد که هر گونه اطلاعاتی را در آن می توان یافت و پیدا نمود.
بطور کلی دو راه برای تبلیغ در اینترنت دارید .
1-خودتان یک وب سایت داشته باشید .وب سایت هر روز ارزانتر می شود
2-در سایتهای پر بیننده در زمینه کاری شما تبلیغ کنید و از بازدید کنندگان بخواهید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماتماس تلفنی بگیرند.
فقط باید مشتری در حال جستجو به راحتی شما را پیدا کند برای جذب مشتری پیامی را در سر صفحه خود به همراه عکسی از محل کار و یا خود شما بگذارید مانند اينكه  فروش پایان راه نیست بلکه شروع یک تعهد است و یا کلام من تعهد من است.
6-کارت ویزیت خود را دست کم نگیرید .
کارت ویزیت می تواند ابزار فوق العاده ای برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید باشد . بسیاری از مشتریان شاید کارت ویزیت شما را فقط نکاهی بندازند و آن را دور بيندازند دلیل آن شاید فقط نام شما و آدرس و نام شرکت شما بوده اما با عناوین جذب کننده باعث برق گرفتگی مشتری آینده خود شوید سعی کنید در آن بجای مشاوره...... متنهای را از خدمات شرکت خود بنویسید و سعی کنید کارت ویزیت شکیل و کاملا واضح باشد حتی می توانید از کارت ویزیت برای ترغیب مشتریان به خرید استفاده کنید مثلا بنویسید همراه داشتن این کارت در هنگام خرید از 10 درصد تخفیف استفاده کنید
کارت ویزیت خود را حتما همراه محصولات به مشتریان تحویل نمایید
7-یاد آوری به مشتریان:
این روش بازاریابی تنها توسط تعداد کمی از مشاغل استفاده می شود. مثلا دندانپزشکان یا نمایندگان بیمه از این روش استفاده می کنند اما بسیاری از مشاغل دیگر نیز می توانند از این روش استفاده کنند این یادآوری ها به صورت کاملا مودبانه و بدون هیچگونه اسراری مشتری را به خرید مجدد و یا تمديد عضویت دعوت می کند.
قبلا خودم در شرکت دیگر بیمه ای که کارمی نمودم با ارسال نامه به آدرسشان اقدام به یادآوری بیمه نامه در حال اتمام با نرخ و تعهدات آن می نمودیم اما در حال حاضر در شرکت که حدود 3 سال است شروع بکار کرده ام با ارسال نامه ،اس ام اس ،ایمیل و تماس تلفنی در ساعت اداری باعث جذب بیشترین مشتریان و رضایت آنها از خدمات بعد از فروشی شده ایم . چنین عملی باعث حفظ مشتریان و جذب مشتریان دیگر و رشد بسیار سریع خود می شوید.

زانیار قربانی
دانشجوی  IMBA  - مرکز توسعه کسب و کار بیمه  
سنندج –شرکت بیمه توسعه-نمایندگی کد1797

 
ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی

دانلود کتاب واژگان بیمه

کتاب واژگان بیمه

بولتن خبری صنعت بیمه

بولتن خبری صنعت بیمه

کتابخانه کسب و کار بیمه

  درباره کتابخانه بیمه

  کتب فارسی/ English Books

  مقالات فارسی/ English Papers

  مجلات فارسی/ English Journals

  پایان نامه ها

خانواده ما

  شرکت ایده پردازان کسب و کار

  مرکز کسب و کار بانکداری

  مرکز کسب و کار خودرو

  مرکز کسب و کار هوانوردی

  روزنامه دنیای نوین کسب وکار

  مدرسه فروش

  انتشارات کسب و کار

ادبیات بیمه

  آنچه از بیمه باید بدانیم 

  اصطلاحات بیمه

   تاریخچه بیمه

   اصول بیمه

  رشته های بیمه

  قوانین و مصوبات بیمه

  راهنمای محصولات بیمه

  نمایندگی بیمه

  منشور اخلاقی بیمه

صنعت بیمه

 شرکت های بیمه

 تماس با شرکت های بیمه

 خدمات شرکت های بیمه

شعب شرکت های بیمه

 نمایندگی های بیمه

ارزیابان خسارت بیمه

کارگزاران رسمی بیمه

مراکز آموزشی و پژوهشی بیمه

 نهادها و تشکل های بیمه

سازمان ها و موسسات بین المللی بیمه

از بیمه مرکزی بخواهید

  استعلام بیمه خودرو

  سنجش رضایتمندی مشتریان بیمه

  سامانه شکایت مردمی بیمه

  تعاریف و مفاهیم آماری بیمه

  آمارهای فصلی عملکرد بیمه

  سالنامه آماری عملکرد بیمه

  نماگر های عملکرد بیمه

  گزارش نظارت مالی بر عملکرد بیمه

  نمودار های آماری بیمه